
Mπάχαλο με την συνταγογράφηση- «Aδειάζει» τον Άδωνι η ΗΔΙΚΑ
Με ανακοίνωση της η εταιρία ΗΔΙΚΑ, υπεύθυνη για την συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά των ασφαλισμένων, παίρνει αποστάσεις από τις δηλώσεις του υπουργού Υγείας Α. Γεωργιάδη, που προηγήθηκαν!..
Ο κ. Γεωργιάδης, αναφερόμενος στο μπάχαλο που επικρατεί από τη Δευτέρα σε σχέση με νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, κατηγόρησε τους γιατρούς που το ανέδειξαν, υποστηρίζοντας ότι αυτοί φταίνε που δεν κατάφεραν να συνδεθούν.
Σημειώνεται, ότι ο υπουργός Υγείας σε ομιλία του τη Δευτέρα το βράδυ, σε εκδήλωση του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) για την κοπή της πρωτοχρονιάτικής πίτας, ανέφερε τον Δημήτρη Παπαστεργίου, υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ως υπεύθυνο για το τεχνικό κομμάτι της ΗΔΙΚΑ, ενώ την ίδια στιγμή χαρακτήρισε ψηφιακά ανεπαρκείς τους «φοβερούς γιατρούς» που δεν κατάφεραν γράψουν συνταγές με το νέο σύστημα.
«Υπεύθυνος τεχνικά για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση είναι ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και όχι ο υπουργός Υγείας. Γιατί, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση σχεδιάζεται και εφαρμόζεται από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, η οποία ανήκει 100% στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και εποπτεύεται 100% από τον υπουργό του», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε: «Προφανώς παρέχει υπηρεσίες στο υπουργείο Υγείας, αλλά αν το πας πολιτικά, εποπτεύων υπουργός είναι ο Δημήτρης Παπαστεργίου. Τον συμπαθώ, δεν το λέω για να τον δώσω, απλώς αν μιλάμε κοινοβουλευτικά μιλάμε και σωστά».
Ωστόσο, ο υπουργός Υγείας επέκρινε και τους γιατρούς, λέγοντας μεταξύ άλλων, ότι: «Φτιάξαμε το πρόγραμμα της ΗΔΙΚΑ σχετικά νωρίς και το βάλαμε σε λειτουργία προ τριών μηνών. Το σύστημα δεν λειτούργησε σήμερα, λειτουργεί τρεις μήνες. Το αφήσαμε να δουλεύει παράλληλα και το παλιό και το καινούργιο. Και τους είπαμε, με email, με μηνύματα, ημερίδες tweet και τα πάντα, κάντε τη δουλειά σας στο παλιό που ξέρετε, αλλά πρέπει σιγά σιγά να μαθαίνετε και το καινούργιο, γιατί αρχές Ιανουαρίου αναγκαστικά θα καταργηθεί. Το αποτέλεσμα και αφού δώσαμε και κάνα δυο παρατάσεις ήταν, από τους 60.000 γιατρούς που συνταγογραφούν, οι 30.000 δεν είχαν κανένα θέμα γιατί ακολούθησαν τις συστάσεις και είχαν εξοικειωθεί με το νέο σύστημα. Οι άλλοι μισοί είχαν πρόβλημα.
Στη ανακοίνωση της όμως η ΗΔΙΚΑ ομολογεί το πρόβλημα και αναφέρει:
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε χθες Δευτέρα 20/1/2025 σε λειτουργία, το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αφού είχε προηγηθεί δίμηνη περίοδος λειτουργίας τόσο του παλιού και του νέου συστήματος, μαζί με σχετικές ενημερώσεις και συναντήσεις με τους ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.
Δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών.
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι ΟΤΕ Α.Ε και Byte Computer Α.Β.Ε.Ε. βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος.
Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά.
Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών.